rena fötter

Ursäkta för en oinspirerande bild men oftast är ju vardagen allt annat än vackra miljöer. Ruth gick runt och fotograferade med min kamera och av alla 20 tals bilder så lyckades hon fånga mina fötter relativt snyggt. Våran Ruth, hon som får mig att småle så ofta! Igår på morgonen for hon ut och blåsa såpbubblor och ropade åt mig i dörren
- mamma, jag kommer in och säga om det är varmt så får du komma ut och sola på trappan.
Man tackar.
och visst fick jag sola, hela eftermiddagen då killen sov. Så skönt.

På tal om vår yngsta dotter så har jag inte sett nån liten tjej som är så intresserad av allt som glimmar och som doftar gott (hon tömmer alla mina bassalvor i rasande fart). Till 5 års present önskar hon sig en spegel, en pigtittare som Edith har (allt som storasyster har vill hon också ha), nagellack, läppglans, salva och ett eget litet bord med en stol framför där hon sen ska sitta och smörja in sig.

Sånt hos oss då jag skall sluta knapra på tangenterna (fast stunden är unik för tillfället då alla barnen sover) och istället röra ihop en knäckig rabarberpaj att ta till missionsmagasinet. Seth och jag ska vara där en stund på förmiddagen och jag förbereder mig på få kunder denna dag då alla ska storhandla inför midsommar.

Inga kommentarer: