t.r.ä.f.f.a.r


God morgon.
En sån morgon då vi funderar hur vi ska få gjort allt vi borde då vi jag egentligen helst skulle ligga under täcket med en bok. En bra bok. Hundra år sen jag läst en bok sist. Men jag börjar väl med det roligaste (nån bra bok har jag inte hemma så det är inget alternativ) så tar jag kattsanden och roskisen till sist. Så först på listan blir det att plantera "vita rönnbärsplantor på stam" i brunnsringarna. Nu minns jag inte vad växterna, som jag köpte, igår hette vilket är så typiskt mig. Nåja, huvudsaken att de är fina att se på och överlever vintern.
Sen efter planteringen ska jag baka en rabarberpaj till kvällens tjejträff/bloggträff. Har ni nåt tjusigt recept får ni gärna tipsa!

Så sånt hos oss då jag ser framemot kvällen. Varför har man inte "tjej"träffar oftare? Är det inte en guldkant i livet när man umgås med vuxet folk (runt dukat bord såklart) som snyter sig i tid och kan uppföra sig som folk utan att för den skull bli tråkiga.

Kameran tar jag givetvis med för hos Pamela finns mycket fint att dela med sig av på bloggen (har visat bilder från hennes hem tidigare, här och här, då vi haft träff där)


3 kommentarer:

Linda sa...

Svärmor bakade en god rabarberpaj i lördags.
Rabarber underst och sen var det som ett lite knäckigt "täcke" över. Tror du skulle gilla.

Receptet var från nätet nånstans så prova googla "knäckig rabarberpaj" eller nåt liknande.

Vill minnas att det var 300 g smör som ska brynas lite i kastrull, sen blanda ihop 3 dl havregryn, 3 dl vetemjöl, 3 dl socker, 1 tsk bakpulver och 1 dl sirap och tillsätt i det varma smöret. Bred smeten över raberberbitarna.
Å sen in i ugn tills den är klar :-)

Låter som om det skulle bli för sött men det behövs då rabarber är så sura.

maria sa...

Precis vad jag gjorde innan jag läste denna kommentar ;-) googlade på just knäckig rabarberpaj....hittade ett som var nästan exakt lika som ditt!

maria sa...

Det blev ditt "vill minnas recept" och det blev supergott! (satsen räckte till en och en halv paj så vi har provsmakat)
TACK!