finhackad sallad

m  i  d  s  o  m  m  a  r

Alltså jag fattar inte vad som tagit åt mig. Fattar inte.
Sitter här hemma med mitt morgonkaffe och skulle liksom inte orka med nåt midsommarfirande.
Skulle gärna stanna hemma hela dan och bara vara. Kanske festa till det med extra mycket choklad till kaffepauserna. Typ.
Fatta viken tråkig en.
 De äldre barnen däremot älskar midsommarfirandet och för deras skull for mannen (han som kommer på en god andra plats på vår "tråkighetsskala") och övernattade en natt med dem vid stjäre. Lillen som mår bäst av sköna hemmarutiner stannade hemma med mig och jag har honom att skylla på då jag inte övernattar vid villan. Nåja, vartefter dagen lider packar jag väl glatt en liten väska åt Seth och jag med nödvändigheter och joinar de andra. Men innan vi åker iväg ska jag fixa en finhackad sallad (grovhackad är vardagssallad) och röra ihop en blåbärspaj.
I motsats till de flesta som har spännande menyer och festliga bakverk till midsommarfirandet så handlade vi snabbt vid Sale inför helgen. Det festligaste blev fetaostbitar till salladen. Och rödlök (att inte förglömma).

Nej, jag är och förblir den minst festliga personen ever men njuter av livet på mitt sätt.

På tal om midsommar så firades midsommaren 2005 på BB med vår förstfödda. Edith föddes dan före midsommarafton och jag minns hur jag tyckte vi fick födseln så bra inprickad då mannen hade lediga dagar och inte behövde nöta av pappaledigheten innan jag kom hem från BB. Öh, på vilken nivå var jag alltså.
Nu inträffar hennes födelsedag på tisdag och kalaslapparna är utdelade. Ruth har gömt Ediths paket i hennes klädskåp och jag kan garantera att hon kommer att skvallra innehållet åt födelsedagsbarnet innan tisdag. Det är ju så roligt att berätta en hemlighet, det blir man aldrig för gammal för att tycka.

Sånt hos oss då jag ska försöka att spara åtminstone fyra rader av chokladplattan tills lördag och söndag morgon. Heija mig.

Önskar er en rolig midsommar vad ni än hittar på.
njut & ät gott & skratta & välj bekväma byxor
 
 
 "Att göra din vilja, min Gud,
 är min glädje"
Ps 40:9

 



1 kommentar:

Anonym sa...

Så fin bibelvers och vad fina namn ni har på era barn :) Jag tror en midsommar kan vara hur bra som helst fast man bara skulle stanna hemma och äta choklad ;)