Utan att passera gå.


Tisdag morgon och syrrans goda marängtårta är för längesen uppäten. Idag ska jag faktiskt försöka mig på en egen eftersom vi firar Seth ikväll. Wish me luck.
Men ibland kan man ju faktiskt lyckas riktigt bra med bakverk också. Tror jag.

Måste bara knäppa en  bild av hennes snygga kruka också med den snyggaste blomman i. *gillar*. Gillar förövrigt terrasser med tak. Hos oss blir allt, precis allt, vått när regnet silar.
Mera terrasstak åt folk i regniga Finland.


Igår tittade jag och Seth på de äldre barnen som simmade vid nasa från köksfönstret (syrran agerade badvakt på nära håll). Seth och stranden är ingen vidare kombination. Konstigt.

Sånt hos oss denna dag då regnet öser ner igen och det känns lite onödigt att jag vattnade blommorna och pärlrönnarna så omsorgsfullt igår. Nu blir det, som sagt, bakning på tapeten och blir maränggrejen bra så utlovas bild och recept. Har ett minne av att jag bakat marängtårta en gång tidigare, för några år sen, och att den fastnade i bakplåtspappret och att den hamnade i roskis utan att passera gå.

Nåja, jag har ju blandat en påse med candy king också så bara jag håller tassarna borta från den under dagen så har vi ju nåt gott att bjuda på ikväll.

2 kommentarer:

Lb sa...

Marängtårta är ju nåt av det lättaste man kan baka-så det blir nog bra ska du se!
Annars kan du ju alltid ringa och rådfråga marrängtårtornas okrönte drottning , alltså jag. Haha

synd att vi inte kan komma ikväll.
( Något sämre skick idag) Ha nu ett riktigt bra och roligt kalas!

Anonym sa...

Vill gärna ha recept på marängtårtan