n.e.r.v.o.s.i.t.e.t.e.n

 
Nu är det inte många dagar kvar tills vi får ta del av en vacker vigsel och sen får sätta oss till ett dukat bröllopsbord. Bröllopsnerverna knackar på dörren. Knack, knack, knack. Whats app gruppen för familjen P uppdateras om allt och inget..... Önskar det vore söndag morgon...efter bröllopet!
 
 Idag borde jag kolla skoutbudet i stan men risken finns att alla snygga 37 är slut efter examens festligheterna förra helgen. Nåja, de gamla är ändå helt fest dugliga så de får väl vara med på denna fest också. Förresten, vem bryr sig vad jag har på fötterna.
 
Sånt hos oss då denna skribent går lite på högvarv och är mest nervös för bruden. Brorsan verkar ta det hela med en klackspark och han påpekade, skämtande, häromdagen att om de hade bokat hans frissa besök (på bröllopsdagen alltså) en kvart senare så hade han hunnit på fotbollsträningarna innan *ha haa*
 
Jag ska fråga snällt av Janina om jag får lägga ut ett bild regn från bröllopet sen här på bloggen. Fast jag vet redan att hon lovar. Det skulle vara så roligt att ha några kort av förberedelserna också då de fixar frisyren och sminkningen. Av bröllopsklänningen som hänger på galgen i frisörsalongen och bilderna skulle andas förväntan (Janina, bli inte förskräckt om jag kommer på "olovligt" besök till frissan med kameran i högsta hugg....nånee, jag har ju fullt upp själv att ställa mig själv och tre barn! till all lycka planerar mannen själv sin bröllopsutstyrsel och jag har inte ens frågat vilken skjorta han ska ha....)
 
Det absolut viktigaste är ju trots allt Guds välsignelse över hela bröllopet.
 
"vi älskar för att Han först har älskat oss"
 
B I B E L N

Inga kommentarer: