Inför ditt ansikte


Det har blivit många spekulationer i tidningarna de senaste veckorna om vem som kommer till himlen, vilken församling som är den rätta, om man får "smycka sig", barnplanering, om man har den "rätta heliga anden" eller om man får se på TV (öh, funderingar kring TVapparaten på 2015!). Gammal leastadianerna har blivit intervjuade pga av stormötet i Vasa och ingen kan bli mera förvånad över deras svar på frågorna än jag.

Det vänder sig i min mage och jag måste fästa blicken på Jesus istället.

Han som ser till var och ens hjärta.
Hans som inte gör skillnad på folk och stammar.

Käre gode Gud
Lossa greppet om stenen i min hand och
lär mig vara ödmjuk till sinnet.
Hjälp mig att vara vänligt inställd till mina medmänniskor
oavsett deras synsätt som inte alltid överensstämmer med mitt.

Käre gode Gud
Det är Ditt evangelium jag vill sprida
och inte alla de regler som vi människor spikar upp.
Det är inför ditt heliga ansikte jag lever mitt liv
inte inför människors åsikter och blickar.

Käre gode Gud
Om livet här på jorden skulle vara perfekt
så skulle jag inte ha samma längtan till din himmel.
Därför tackar jag för allt det bristfälliga
den gör att jag behöver Dig, min frälsare.

Käre gode Gud
när jag sitter här vid köksbordet och blickar ut
så fylls jag av en enda tanke,
Din gränslösa kärlek och nåd
är så fullkomlig!
 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Amen till dina ord! Vi skal fästa blicket på Jesus..

Victoria sa...

Så sant! Alltid så givande att läsa din blogg.

Anonym sa...

Din/Den bönen vill jag ta till mig, Amen!

maria sa...

Men som min svägerska skrev på FB så är detta ju bara några personers åsikter, i tidningen alltså. Skulle man fråga olika människor på suviseurat så har de knappast lika radikala åsikter.

Annika sa...

Vem har skrivit den ljuvliga dikten?

maria sa...

Annika, den var nog ett hopplock av mig från den dagens känslor. :-)

Anonym sa...

så tänkvärt budskap i din dikt!

Anonym sa...

Den bönen gick direkt till mitt hjärta!! Tack (!) för att du bloggar! Bloggen o citaten berikar mig mycket med förtröstan, ger mig kraft! En fin fortsättning på sommaren till dig o din familj! <3