b l u n d a



Fredag. Igen. Dessutom borde man få gjort allt man kanske i normala fall skulle skjuta upp till lördag som är "hemmajobbardagen". Myrorna i mina brallor kommer att spela mig ett skvatt då vi har två söndagar på raken men det är riktigt hälsosamt att ta det lugnt. Varva ner. Reflektera. Har planerat kyrka imorgon klockan 10, återstår att se vilka av barnen som följer med. Då jag brukar fråga vem som vill komma med mamma till bönhuset så svarar de två äldsta oftast nej och fyraåringen som har mest problem att sitta i still svarar alltid glatt JAG! Ibland får hon komma med men helt ärligt så föredrar jag att lyssna framom att hålla styr på barnen. Fast en kvinna borde ju klara två saker samtidigt. Tids nog lär sig barnen att uppföra sig på en kyrkbänk också.

Sånt hos oss, Ruth agerade fotograf igår om ni funderar på alla selfie biler. 
- Blunda! sa hon bestämt åt mig då hon ville knäppa kort och jag lydde som en gammal åsna. Klick. Förvånansvärt klara bilder med min telefon för att vara taget av en fyraåring. Tandborsten hör ju såklart inte hemma på golvet, ehum....inte strumpbyxorna heller för den delen. Saxen är inte heller lämpad inom synhåll för fröken frisör (titta här). Stjärnorna efter pysselstunden hittade dock en perfekt förvaringsplats. Less is more.  Men amning hör definitivt till vardagsrutinerna hemma hos oss. Mamma ammar varannan timme.  

På tal om selfie bilder, jaget, kroppstankar och sånt får vi höra om på måndag vid Närvilä bönehus kl 19 (18:30 med kaffe) med Dana Fagerholm. Jag rekommenderar er verkligen att komma och lyssna på denna kvinna, hon har en underbar humor och är en intressant föreläsare. Temat är Vanvård och dyrkan av kroppen och detta blir säkert intressant. Föreläsningen skulle säkert passa ungdomar också. Dagens kroppsideal och tankar om sig själv är ju en sak som håller på att rinna över kanten. Att aldrig vara riktigt nöjd. Eller så tvärtom, att hela tiden behöva visa upp sig själv och sitt snygga yttre för att få bekräftelse. 
Så detta bokar vi in på måndag kväll. Men nu tar vi allhelgonahelg först!

3 kommentarer:

Matilda Åkerlund sa...

Det skulle ju vara super om kvinnokvällarnas föreläsning skulle kunna läggas upp på nätet, för oss som bor långt bort och inte kan komma!

maria sa...

Ja, verkligen!

Ellinor Sofia sa...

Håller med! Tänk sku vi Kuna va me ända i Amerika :)