s t j ä r n o r


B E T L E H E M S S T J Ä R N A N

Igår hamnade kvistarna vi hämtade från lillskogen på köksön och stjärntillverkaren Maria skred till verket. Nu återstår bara att se när beställningarna börjar ramla in, ha haa....nämen skämt å sido, dessa stjärnor är enkla att göra och är väldigt fina att ha stående på byrån eller på golvet (om man har en stor variant och inte små barn). Dock ska man inte ställa den nära spisen så den hamnar under kategorin brännbart!
Några ska jag måla i kalklitir färg och sen ska jag ta en bunt stjärnor till Missionsmagasinet, kanske sådär passligt till julbasaren/julöppningen som vi har den 22.11. Då kan ni köpa dessa om ni inte har lust att själva traska ut i skogen. 

Den lilla stjärnan har jag planerat till vår julgran (hon snackar julgran i oktober!). Julgranen ska bli "mammas gran" i år och de vita bollarna tänker jag inte visa åt barnen. Nej, i år ska den få en mera naturlig look i bruna och gråa nyanser. Kanske några pepparkakor. Sen återstår att se hur många som står bakom granen och smaskar i sig pepparkakor dan för dan. 

Sånt hos oss. Jag får snart besök och hoppas att gästen tar med sig fönsterskrapan så vi skulle kunna ha "fönstertvättartalko". Mina fönster klarar nämligen inte längre av soliga dagar. De mår helt enkelt dåligt och jag borde dra ner det blommiga rullgardinet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

spara fönstertvätt till våren, det är mörkt de flesta dagar ooch snart får du ha ljus på bordet och spela stilla natt, då är det stämning och humöret på topp.

maria sa...

Bästa rådet hittills idag :-)

Linda sa...

synd att jag "glömde" fönsterskrapan.

;-)

Har inget emot att komma på fönstertvättartalko nån gång. Alltid roligare då man är flera.