ut en sväng


Jag var ju till ikea i lördags och dagen rusade iväg. Hann knappt sakna barnen.  Eftersom vi dessutom kom hem strax efter 21:00 så hann jag amma och natta Seth. Underbara bebis. De andra barnen sa knappt hej, de tittade på barnkanalen och var uppslukade av detta. De hade troligtvist inte saknat mig heller, vi "tollar" ju runt varandra här hemma joka päivä. Dessutom hade de haft kompisar att leka med hela dagen och hade också en super lördag. Barn är sig själva helt enkelt. Hej mamma, var du ut en sväng?
Skönt med avbrott. Mera sådant. 

Förresten så har jag kirrat vad jag ska byta ut kristallkronan i vardagsrummet mot (alla ni som tycker jag är dum i huvudet som plockar ner en äkta, antik, kristallkrona får nog låna den några år). Men den är ännu halvfärdigt, lampan alltså. Måste till Marimekko och inhandla nåt snygg svart-vitt tyg först. Idag hinner jag inte, inte imorgon heller. Tålamod var ordet jag får upprepa för mig själv. 
Så köpte jag också en massa lull lull såklart. Kuddöverdrag, presentpapper, sugrör, fat och reflexvästar, sänglampor (men de hade bara en svart i hyllan så nu hamnar jag att ta fram sprayburken - typiskt alltså!) Men ingen stekpanna, jag har aldrig köpt en stekpanna från ikea, det får andra göra. Det bästa köpet var nog trots allt chokladbollarna, som jag njöt att äta en sån till kaffet. 
Nam. Nam. Nam. Det här med att äta hälsosamt är nog småjobbigt ibland. Speciellt om man verkligen uppskattar och njuter av livets läckerheter. Nåja, allt har en ände utom korven som har två.

Sånt hos oss, ikväll blir det gemenskapskväll, info här, vid Skutnäs bönehus, Elise Lindqvist, "morsan" från Stockholm föreläser om -  Kränkt som barn - sårad för livet? Förlåtelsens helande kraft. Det får ni bara inte missa, inte varje dag vi har besök från grannlandet! Jag har läst hennes bok och den var verkligen läsvärd. 

Inga kommentarer: