I K E A


Imorgon vi denna tidpunkt sitter jag i bussen med några andra från tjocka släktet på väg till Ikea och köpcentrumet i Kuopio. Varje år har det blivit ordnat bussresa för mammas syskon, syskonbarn och alla ingifta. Jag behöver knappast tillägga att vi har riktigt roligt. Det enda orosmolnet är väl att jag kommer att längta efter bebisen efter halva dagen, men han har det bättre hemma med pappa och flaskan som han inte tvekar att dricka ur. Dessutom ska det bli riktigt skönt med lite paus från "hemmamammaammalivet". Riktigt skönt. (vet att jag låter bortskämd men det får jag väl erkänna att jag är)
Stolen på bilden är nog bara en önskegrej till köksbordet, inget jag kommer att slarva hem. Det blir nog mest småprylar denna gång, svartvita kuddar till sovrummet, nya läslampor till samma ställe och eventuellt en ny ljusbricka till vardagsrumsbordet om den inte är för liten. Dessutom drömmer jag om en mysigare lampa i vardagsrummet nu till vintern (dock finns ingen från ikea som jag gillar) Ljuskronan i all ära men jag skulle gärna ta paus med den en tid. 

Sånt hos oss imorgon. Idag blir det igen träff vid tungpunkten med gänget och det ska bli så roligt. I need all inspiration i can get!

Inga kommentarer: