l a m p a n


Skärmen klar. Nu ska den bara hängas upp och det är där mannens hjälp kommer in. Det är där lampprojektet kan komma att dröja. Dessutom vill jag ha en svart tygsladd och sådana finns vid Lundagård som, oturligt nog, har stängt idag och imorgon.
Tror faktiskt den vita målarburken får komma fram ett ögonblick också. Kvistarna har liksom tjänat sitt i vardagsrummet och det är nåt med lampskärmen och tapeten som inte "konektar". 

Sånt hos oss denna torsdag. Ni undrar säkert hur många hål jag hade i tänderna. Men det blev inget av tandläkarbesöket igår, tandläkaren blev nämligen sjuk. Snacka om lättnad (trots att jag nu ännu har besöket framför mig) då jag inte varit till tandläkaren på XX antal år. Dessutom hade jag borstat tänderna tre gånger med eltandborsten helt i onödan, ha haa. 
Nu funderar jag om jag ska sy en bordsduk av resten av tyget med det samma, eller (ett bättre alternativ) inte alls sy nåt idag. Det blir bara en stress då killen vaknar. Man ska välja sina strider och så ska man sluta fokusera på inredning då man är mammaledig! (vilket jag definitivt har en tendens att göra) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Clas Ohlson har också tygsladdar till lampor! 😊

maria sa...

Ok :-)