K A L K L I T I R

Färg: winter primo

Färg: San saccaria

Som jag skrivit tidigare så har jag ju målat två utvalda väggar med kalklitir. Tanken var ju att enbart vardagsrummet skulle få ny väggfärg men eftersom jag köpte onödigt mörk kulör till först så testade jag den i gästrummet istället. Sen valde jag en nivå ljusare i vardagsrummet. Skillnaden mellan färgerna är ganska stora trots att de kommer strax efter varann i färgkartan. 

Sånt hos oss idag. Tisdag. Mammabarn dag. Nu har jag några alternativ för eftermiddagen. 1 - skura golvet, det behöver verkligen få sig en omgång. 2 - stoppa barnen i bilen och köra till missionsmagasinet för att köpa stickor, skulle det gå att sticka med fingrarna skulle jag ha påbörjat detta för längesen eftersom jag har mattväft hemma som skriker på mig. 3 - skapa några nya tavelmodeller till magasinet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Supersnyggt! Gillar såå mkt kalklitir.