h ö s t l o v


Alltså vilken tur att vi bara har höstlov i två dagar. Annars skulle det bli lite övermäktigt för denna mamma att hitta på något program åt barnen i fem dagar. Nåja, våra barn är ju inte heller särskilt bortskämda med att ha nåt digert program utöver det vanliga. De har väl fattat att de har tråkiga föräldrar som helst stannar i hem knutarna, ha haa. Idag har vi dock planer på att fara på picknick med några andra mammor som är hemma med barnen. Chokladbollar och varm óboy har jag lovat dem och de är idel lågor. Man påminns igen om att barnen inte behöver mycket för att uppskatta nåt. Verkligen inte. Det är nog oftast vi föräldrar som sätter ribban ganska högt. 

Sånt hos oss denna torsdag. Igår kväll innan jag somnade kom jag att tänka på att vår liggvagn inte ryms i bilen och jag borde ha bett mannen ta "min" bil imorse. Gillar inte resevagnar på skogsvägar. Men nu får jag bara gilla läget och ta den vagn som ryms. Nåt annat alternativ finns inte, att gå runt och "kånkka" på en bebis i en barnbilstol tar död på vilken axel som helst. 
Nu blir det att röra ihop min absoluta favorit - chokladbollar. Finns inget godare och jag får nog tejpa igen munnen medan jag rullar dem. Eller så får barnen göra bollarna, de är heijare på dessa och när de är klar så finns det en massa "maskar" "hjärtan" eller små "chokladplättar" istället för traditionella bollar! *mums*

Inga kommentarer: