s t å h e j


Det är lördag kväll och mörkret har lagt sig. Jag hade trott att jag skulle hinna med massor idag men timmarna har rusat iväg alldeles för snabbt. Lillkillen har en sån dag då han tar rekord i att sova lite och han hade tydligen planerat in en "pappa time" dag. 
Var in en sväng till missionsmagasinet på em med nya prylar som en person skänkt och vi lade allt i fyndlådor så nu kan man fynda nåt smått och gott där, bla myggspray. Känns kanske inte så aktuellt nu men sommaren kommer väl även detta år också. Sen. Nån gång. 
Har också ramat in lite tavlor åt mig själv och har placerat "stoltavlan" i vardagsrummet. Tycker texten gör sig så bra där.

Herre, låt vårt hem vara en plats
där kärlek och gemenskap råder.
En plats där vi kan vila och samla nya krafter.
Låt oss lita på dig och leva i 
kärlek och trohet.
Amen

Ibland känns det dock som om man vilar och samlar krafter ännu mera om man far hemifrån, ha haa. Speciellt då man ännu har småbarn i huset. Sån energi och utrymme de tar! Ljudnivån, allt slarv med leksaker överallt, wc byttan full med toalettpapper, tandkrämsklumpar i handfatet som torkat fast, smutsiga strumpor lite överallt och frysfacket full med "hemlagad saftis" i plastkoppar bara för att nämna nåt. Men överlag så tycker jag nog att hemmet är den plats där mitt inre får ro, där jag trivs allra bäst. Med allt ståhej. 

Inga kommentarer: