b i l d e r





Nu sitter jag här med min kaffekopp och har tusen andra saker att göra. Men istället bläddrar jag bland mina bilder och söker passande bibelverser till dem. Kanske nån av dem dyker upp i tavelformat vid missionsmagasinet...eller så nåt annat....
Jag fastnar alltid för David ord i PS 139. Den berör mig alltid och den passar i alla sammanhang. Den är så djup och så talande. Herre, du utrannsakar mig och känner mig......En sådan kunskap är mig alltför underbar, den är så hög att jag ej kan förstå den.

 Vart skall jag gå för din Ande, vart skall jag fly för ditt ansikte? 
Om jag far upp till himlen, är du där, 
bäddar jag åt mig i dödsriket, är du där. 
Tar jag morgonrodnadens vingar, gör jag mig en boning ytterst i havet, 
skall också där din hand leda mig och din högra hand fatta mig. 
Om jag säger: "Må mörker falla över mig 
och ljuset bli natt omkring mig", 
så är mörkret inte mörkt för dig, natten skall lysa som dagen 
och mörkret vara som ljuset.
Du har skapat mina njurar, du sammanvävde mig i moderlivet. 

Jag tackar dig för att jag är så underbart skapad. 
Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl. 
Benen i min kropp var inte osynliga för dig, 
när jag formades i det fördolda, när jag bildades i jordens djup. 
Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. 
Alla mina dagar blev skrivna i din bok, 
de var bestämda innan någon av dem hade kommit.



Hur outgrundliga* är inte för mig dina tankar, Gud, 
hur stor är inte deras mångfald! 
Skulle jag räkna dem är de fler än sandkornen. 
När jag vaknar är jag ännu hos dig.


Sånt hos oss, nu somnade Seth i vagnen och jag ska passa på och sortera de sista klädhögarna i skrubben. Maria får ge vika för Marta......

Inga kommentarer: