f ö r ä n d r i n g




Äntligen fick jag rulla ihop den gamla mattan i lekrummet på vinden till förmån för denna bollande svart-vita grejen. Ett impulsköp på FB loppis. Gillar loppis. Samtidigt fann jag mig själv som värsta dockmamman och plockade och sorterade lite i miniköket, och det är roligt med miniköket igen några dagar! Nästa vecka hittar jag säkert de små ikea plastglasen igen i typ badrumsskåpen och småskedar lite överallt. Då igen kommer jag att tänka att vi borde kasta ut hela rasket och sälja alla köksattiraljer på loppis, de leker ju ändå inte med dem. De bara slarvar allt överallt. 
Förresten så är glaset på dörrarna väldigt smutsiga (ser jag nu), skurtrasan har helt enkelt inte hittat dit. Konstig typ.

Sånt hos oss denna måndag, försökte just jämna ut Ruths hår. Hur svårt kan det vara att få en rak linje i nacken!? Omöjligt om jag håller i saxen.  Hon ska snart till dagklubben men påminner mig hela tiden att hon INTE vill dit. Vad gör man då? Vet ju att när hon väl är där så trivs hon. Men hon vill inte fara. Nu sitter hon i badkaret, har man kliande hår i nacken efter hårklippning så måste man ju ta sig ett ordentligt bad. Såklart. I en timme minst. 

Inga kommentarer: