f r e d a g


Yes, äntligen fredag. Dessutom har vi "finfremand" i form av hunden Selma och det tycker vi är riktigt skoj. Den enda som är lite skeptisk är kissen, han iakttar hundarna på säkert avstånd och så fort de närmar sig honom så reser sig katthåren. 

Ikväll har vi träff vid tungdpunkten och det ska bli så inspirerande. Eftersom jag har så dålig självdisciplin så behöver jag bli sporrad till ett hälsosamt och aktiv liv. Jag är på god väg men ännu krävs mera jobb för att komma till det skedet då man får abstinens om man inte slipper på ett motionspass. Dit är jag på väg. Men samtidigt vill jag ha balans. Lagom med träning, lagom med mat, lagom med gott.  Inte bli värsta fanatikern som stirrar blint på kalorier, fetter och proteiner. 

Sånt hos oss denna fredag eftermiddag då Sara och Ruth leker att de har varsin hund (så passande lek). Seth sover sin skönhetssömn och blir bara sötare. Edith skulle vilja ha pyjamasparty här nån fredag kväll men jag är föga intresserad av detta. Jag gillar att ha mina egna barn i sina egna sängar utan nåt extra happening. Men visst måste barnen få ha övernattande kompisar, de tycker ju att det är så roligt! Men inte inatt iallafall, he hee...nån annan gång...

Inga kommentarer: