d o f t en


Det är lördag kväll. Vi väntar på pappa som förhoppningsvis snart kommer hem från jobbet, klockan är ju ändå 17:30. Jag känner mig småsvettig och sänder arga tankar till den samma frånvarande mannen som satt på värmen i huset igen efter sommaren. Han tänkte nog inte på sin hormonstinna fru som ska skutta vagnen fram och tillbaks i hemmets alla hörn. Tröttheten och irritationen dyker upp från ingenstans men jag kan inget annat än småle, trots min irritation, åt Ruth som iklädd i simdräkt piffar ut sin docka med väldoftande deodorant. Lördag kvällen till ära. Jag kunde ju också dra på mig simdräkten så skulle jag nog uppskatta husets värme mera. Så kan jag ju stryka på ett lager deo jag med. Välbehövligt. 

Sånt hos oss. Inget fredagsmys. Inget lördagsmys. Jag borde nog fara på lång länk ikväll.
Brorsan bjöd på nybakade bullar i kållby så jag kunde ju förena nytta med nöja och fara dit gåendes. Fast utan att äta bullar förstås, för nu är det ju andra bullar som gäller.

Inga kommentarer: