"rät ut mattan"


I lördags fylldes "mattlagret" vid missionsmagasinet på med ännu en tacksam plastmatta i "julfärger". Har två svart-vitrandiga mattor i plast som jag blivit ordentligt bortskämda med. De är så enkla att rengöra! Nu är jag sugen på en "julmatta" i plast också men jag köpte en tygmatta i samma mönster, bild här, förra vinter så nu ska jag nog inte köpa flera mattor på en tid.
Förr rynkade jag näsan åt plastmattor. Nu gillar jag dem skarpt. Kanske för att detta material passar vår livsstil med mycket klott överallt. 

Sånt hos oss. På tal om mattor så borde vardagsrumsmattan ligga i blöt i badkaret några timmar. Ruth har klottrat målarfärg på den och jag har nu gått och tittat på den ordentliga fläcken ett antal veckor. Snacka om att vara lat....mattor är som kuddar, svåra att hålla rena, raka och snygga. Men man kan inte vara utan dem för då försvinner myskänslan. 

Förresten så har jag kommit ur mitt enorma sötsug som jag normalt har. Så befriande. Det lönar sig att ta sig i kragen ibland och satsa hårt. Skriver man dessutom upp allt man äter och låter nån annan gå igenom listan, ja då tänker man nog efter före (måste medge att det tog emot att skriva att jag ätit tre muffins på en och samma dag i lördags). Allt det onödiga lämnas bort och man satsar på det som är bra att fylla kroppen med. Heija, heija. 

1 kommentar:

Anonym sa...

"Sånt hos oss"...:D