t a n k a



Igår kväll var jag och tankade själen i hjärtat av Esse. 
Det tog en stund innan gåshuden på armarna lade sig då jag steg ur bilen och beundrade den vackra naturen.
 Trots att villan inte var färdigbyggd och lite bergull kikade fram i hörnen så var allt så fridfullt!
 Ett ställe att slappna av på.
 Och jag är glad att husfolket där inte stressar med bygget utan njuter av det de redan fått gjort!

Vi hade djupa diskussioner då mörkret lade sig och månen kikade upp bakom trädtopparna. 
Om tron. Om livet. Sådana tankar och samtal som är så viktiga för oss människor. 
När ljusen brinner i alla hörn och lugnet är ett faktum, ja, då ser man det vackra i det enkla.
 Man tankar för vardagen.

Tid för lite aloe vera hade vi också (som värdinnan är återförsäljare av), 
en vacker hy på kvinnor är ju också väldigt viktigt. Eller hur var det nu igen *ler*. 
Vissa hade fötterna i fotbad och skrubbade och hade sig med alla smörjor. 
Jag och Seth var publik och den lilla killen skötte sig exemplariskt.
 Han kände säkert att nu har mamma tid för bara mig!

Sånt hos oss. Nu är det fredag igen utan några måsten. Bara vara. 
Ruth for just gående till Saras med väskan på ryggen där hon hade sina nya skor. 
Dom ska leka "storflickona". Ivar for lyckligt iväg till förskolan idag för de ska på utfärd 
och sen ska äntligen kusin Rassi komma hit och övernatta två nätter. 
Som han längtat efter detta!

* * *
Herren är min herde, mig skall intet fattas.
Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro.
Han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar
för sitt namns skull.
Om jag än vandrar i dödsskuggans dal,
fruktar jag intet ont, ty du är med mig.
Din käpp och stav de tröstar mig.
Du dukar för mig ett bord i mina ovänners åsyn.
Du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.
Idel godhet och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar,
och jag skall bo i Herrens hus evinnerligen.

Inga kommentarer: