t o r s d a g m o r g o n


Godmorgon världen. Ivar glömde dock "godmorgon frasen" och det första han sa var istället - mamm, får jag fa på ipad? i hela 15 minuter hann han spela angry birds spelet innan det var dags för morgonmål och förskolan. Dessa underbara och smått datoriserade barn!

Dock har vi en som ännu är totalt omedveten om omvärlden och allt vad datorer, läsplattor och spel heter. Får han en torr blöja, en skvätt mjölk vid behov och vaggas i vagnen så är han nöjd. Ibland och ibland inte. 

Min svägerska skulle fara till magasinet på en förmiddagskaffe och jag överväger för och nackdelar med att fara jag också. Fördelen är ju att träffa folk och den varan behöver jag mycket av nu då jag är hemmamamma. Nackdelen är väl att "komma oss iväg". Seth har blivit en aningen bättre i bilen så en körtur in till stan känns inte längre som något oöverstigligt hinder. Men att däremot fara till Vasa och se hur lillebror bor (som Edith vill). Det tar vi om tre år!

Sånt hos oss. Nu kaffe. Seth sover förmiddagsturen under fläkten som surrar högt och ljudligt (man kunde tro att fläkten är från 80 talet så som den låter). Japp, de surrar varje förmiddag numera och det ljudet kopplar jag ihop med lugn och ro. Sleeptime!

Inga kommentarer: