ett tack


Tacksamhet var ju söndagens tema och igår kväll innan jag somnade så tänkte jag igenom mitt liv och min tillvaro och funderade vad jag är mest tacksam över. Listan blev genast ganska lång. Sen funderade jag hur ödmjukt och hur ofta jag tackar Gud. Alltså verkligen tackar honom uppriktigt och inte lika flyktigt och rutinmässigt som när bordsgrannen räcker mjölkpaketet. Jag borde också kunna tacka för allt det svåra och det som jag är missnöjd över. Den listan är nog också ganska lång. Tyvärr. Oftast är det ju så att när man har det som svårast, när livet känns tomt, tungt eller man är nerstämd som man behöver man Jesu kärlek ännu mer. Det är där tacket kommer in. Tack för din kärlek och tack för att du bär mig genom detta. Men han finns också där när vi har medvind och allt går som på räls. När vi tror att vi reder oss själva. För det tycker vi ju ofta att vi gör. 

Tack för rosorna vid vägen, tack för törnen ibland dem.
Tack för resta himlastegen, tack för evigt tryggat hem.

Såna tankar hos oss denna måndag. Solen strålar och det blir en vacker dag. Fast helt ärligt så njöt jag snäppet mera igår kväll då regnet smattrade mot den mörka fönsterrutan och vi hade myslampan tänd i sovrummet. Vårt nya sovrum. Ska kolla på tapeter till gästrummet nu också. Nåt i svart-vitt. Tapeten i vårt sovrum gav mersmak. Ja, så borde jag fixa nåt i den tomma ikea tavlan. Nåt som passar med ugglan....

Lite info om killen.

Nåt sånt....

eller enkla droppar.

Eller denna, hur den passar med ugglan är dock tveksamt.
Kunde ha den på annan vägg också. Vacker!

Eller har ni nåt tips?

1 kommentar:

Anonym sa...

Stannar upp så gott som varje dag, ibland flera ggr per dag å tänker över hur lyckligt lottad man är som har familj, världens vackraste barn å en man som älskar mej å jag honom. Föräldrar å syskon, syskonbarn, svågrar å svägerskor, mommo, moffa, fammo, faffa. Ett fint hem, mat på bordet. Ja, listan kan göras lång! :) Tacksam är jag iaf.