b a b y d o f t e n

Mr Pettersson till vänster och Mr Björkskog till höger                   

Livets under. Guds skapelse. 

Finns det någon som inte smälter då de ser en nyfödd bebis. De är så ljuvliga så man saknar ord. Babydoften. Man vill bara stoppa dem innanför jackan och springa iväg med dem. Deras hjälplöshet. Deras behov av omsorg, mat, närhet, kärlek, sömn och trygghet. Allt detta som vi vuxna är ämnade att ge åt alla barn. I hela världen. 

Jag förundrades över skaparens verk, än en gång, då jag besökte de nyblivna familjemedlemmarna. Underbara killar som det skilde enbart 30 gram emellan. Men jag stoppade ingen bebis innanför jackan vid BB utan körde hem till min egen, småfebriga, lilla kille som plötsligt kändes så stor. Allt har sin tid och jag avundades faktiskt inte mammorna som sakta kom gående i korridorerna med morgonrockarna löst knutna i midjan. Att föda barn och vara nybliven mamma är inte enbart en dans på rosor med ljuvlig babydoft, (bara nästan!) Det finns så mycket annat inblandat också som jag inte alls längtar efter nu just (kanske för att jag upplevde detta för snart 9 månader sen). Dessa hormonsvängningarna som inte kan förklaras, tröttheten, mattheten, sjuk nedre del och mjölkstinna, lite ömma, bröst MammaMu känslan samt oron att äta fel sorts mat så babyn får magknip och sånt. Nej, det är ganska skönt att vara en icke nyförlöst kvinna. För tillfället. 

Sånt hos oss då vi inleder en regnig lördag. Vad vi hittar på återstår att se. Jag skulle gärna besöka sunds trädgård ett varv och inhandla nånting fint. Vad som helst. 

Inga kommentarer: