just do it


För trött för att vara vaken men för pigg för att somna om. Kan jämföras med känslan då man varit inomhus för länge och känner sig för lat för att komma sig ut på en promenad. Eller att man känner sig för otränad för att börja träna. De röda, lysande, siffrorna  på radioklockan visar 05:00 och jag konstaterar att vi skippade sovmorgon idag igen. Eller bebisen skippade sovmorgon. Jag skulle gärna ha sovmorgon varje morgon! Åtminstone skulle jag kunna sova till klockan 7 utan att ha en känsla av att jag missat nåt av värde. Mannen for gladeligen i jobb och han tycker att morgontimmarna är så effektiva vid firman då lugnet råder och trots våran morgonpigga Seth så ställer han klockan på ringning 05:30 varje morgon och det tycker jag är en lite väl hoppfull tanke. Den morgon som inte Seth väcker oss i tid så skulle vi minsann kunna "försova oss". 
Mer sömn åt folk! att sova är underbart

Sånt hos oss då vi iallafall är vaken nu. Dagen har bara börjat och vi får själva påverka med vilken känsla vi väljer att tröska igenom den. Idag får jag lunchsällskap (hoppas jag) och jag tror det blir fiskpinnar och potatismos på menyn. Enkelt och relativt gott, speciellt med en rejäl hög sallad. 
Denna vecka har jag gjort bekantskap med StudioZ och där trivdes jag som fisken i vattnet. Vilka snygga utrymmen och vilka fönster *gillar*! Ska köpa mig ett 10 gångers kort dit för att hålla motivationen uppe. "Just do it" tröjan på bilden ska jag prova nästa gång. Tittade på den förra gången men då var jag för svettig för att ens känna på den, än mindre prova!

Inga kommentarer: