f u l l t a n k


Måndag morgon. Det klingar ganska skönt på ett sätt. Men bara på ett sätt. Helgerna är ju nog sjukt mycket skönare trots att jag ibland går här hemma som en osalig ande och tycker vi borde göra nåt. Vad som helst! Denna helg har dock gått i sällskapets tecken alla dagar och min sociala del har blivit tankad. Full tank. Skulle gärna tanka min ensamhet också nån gång. När jag riktigt tänker efter så är det väldigt sällan jag är ensam. Alltså bara jag och tystnaden. Jag var en sväng till kokkola på lördag eftermiddag i tre timmar så den stunden får väl räknas. Ögonblicket då jag körde hem med en öppnad godispåse bredvid var guld värd. Ska man frossa så ska man frossa ordentligt tänkte jag och stoppade hastigt in den ena chokladbiten efter den andra. 
Överlag är jag väldigt social. Men jag har också ett stort behov av att vara ensam (och ensam är man inte ofta med man och fyra barn). Jag minns så väl under min studietid då de andra övernattade hos varann och jag, tråkmånsen, föredrog att sova ensam i mitt rum. *ler*.  "Ensamheten är Guds mottagningsrum" är ett fint ordspråk och det finns en poäng i det. 


Här är ett bevis på att tränings delen också blivit tankad i helgen. Min svägerska Johanna och jag besökte tyngdpunkten (det mysiga mini gymmet i Kållby, här.) i lördags. 

"Fysisk träning är nyttig på sitt sätt, men gudsfruktan är nyttig på alla sätt, för den har löfte om liv, både för den här tiden och den kommande"
1 Tim 4:8

Sånt hos oss då vi nyss blev bjuden på lunch av ingen mindre än
.
.
.
syrran! 
Suprise. 
Förresten så har hon nu gått graviditetstiden ut så det är spännande dagar. När anländer bebisen?

Inga kommentarer: