nej, frassen har inte fått kattungar och musen biter dig inte i fingret.


Jag är sjukt dålig på att dra april skämt. Inte ens Seth får jag lurat. Har funderat hela morgonen på ett aprilskämt på bloggen, ett sånt som alla skulle gå på. Men det bästa skämtet jag kom på var att vår kastrerade frass fått kattungar. Ja, då fattar ni på vilken nivå jag befinner mig. öh.

Nåja, första april börjar ju låta väldigt "våraktigt" och snön på marken känns om det sämsta aprilskämtet detta år. Vart tog vårvärmen vägen?

Sånt hos oss idag då jag funderar så smått på påskmenyn. Vi kan ju inte enbart äta godis hela helgen. Eller kan man? (kanske jag borde testa när min gräns för intag av choklad är nådd) Barnen funderade i morse om de får nåt annat godis än ett stort påskägg (de har spanat in de största modellerna vid prisma som jag lovat att de får på påsklördag). På nåt vis så gläder det mig att de inte ta för givet att de ska få godis i massor utan att ett stort påskägg skulle räcka. Sen blir allt godis utöver bauta ägget en överraskning. 

Inga kommentarer: