öppna du så stänger jag



Vad gör ni samtidigt som ni äter morgongröten? Vi öppnar och stänger kökslådan xx antal varv. Letar man efter nåt speciellt så ska man alltid titta i lådan högst upp längst till vänster i "Seths låda". Där ligger diverse saker som varit via hans händer. Devisol dropparna tex.

Sånt hos oss då  dörrstängaren (jag är öppnaren) just tog sin förmiddagslur. Nu passar det utmärkt med morgonkaffe och ett blogginlägg medan tvättmaskinen centrifugerar. 

Förresten så är jag ju färsk nybliven moster och faster nu. Jag har ju varit det sedan tidigare men nu doftar det riktigt nybakt. Syrran fick sin kille på onsdag kväll och svägerskan fick sin igår på em. Nu delar de rum på BB avdelningen med sina knyten och mina tankar vandrar dit hela tiden. Är så nyfiken på de små! Tack gode Gud att allt gick bra!

Inga kommentarer: