h å r f l ä t o r


Vem har flätat ditt hår frågade Ediths moster av Edith igår. Att det var jag som flätat hade nog inte fallit i hennes tanke. Men nu kan jag lägga detta till min meritlista. Kan fläta snygga flätor. Hårproffs ser säkert detta som en sned, dålig, fläta  men i mina ögon var de snygga med tanke på förutsättningarna! (att vi valde olika färger på hårsnoddarna berodde nog enbart på oordning i hushållet och tidsbrist att leta). 
- imorgon kan vi göra runda kringlor tyckte Edith. Ha haa, här har vi en som tror stenhårt på sin mammas "flätkunskap".  Hon må nu ha den illusionen en tid, de brukar ju tids nog spricka. 

Sånt hos oss då solen kikar in genom vardagsrumsfönstret och det är nu jag har ett val. Att se skiten på insidan eller solstrålarna på utsidan. Se det positiva eller det negativa. Överlag tror jag vi sätter mycket energi på att gnälla över allt som man rimligtvis kan gnälla över. Och det finns massor. Massor. 

Lillkillen somnade just efter att ha lekt med två blåbär på golvet. Ni kan ju bara tänka er hur han såg ut efteråt och hur golvet ser ut ännu. Förresten så kanske ni undrar varför vi har bär på golvet. Det undrar jag också ibland. Finns ingen städerska i hushållet? För de som undrar vad mamman gjorde under tiden (en åttamånaders bebis som stoppar allt i munnen behöver ju vara inom synhåll) så kan jag meddela att jag satt på andra sidan köksön och åt gröt och läste ÖT i den tron att Seth lekte vidare med bonaburkslocket och andra "leksaker" (kan man kalla vante och bepanthen tuben för leksaker?) som låg utspridda på köksgolvet.  

Inga kommentarer: