d e l a


- Maria, jag ska sova vid ert såhär många nätter, säger Elia och viftar med alla tio fingrar.
- nämen, nog vill du väl hem och sova sen med bebisen. Tänk vad mysigt, försöker jag övertyga honom.
- nej, inte ska bebisen sova vid oss, svarar han då, han kan sova med Seth. 
- men ni har ju en egen säng åt bebisen, ska den inte sova där?
- Nej, jag ska sova i mammas och pappas rum. Bebisen får vara där ute i vagnen, då är den gladast! Avslutar han bestämt.
- men vem ska sköta honom då om den gråter och blir rädd på natten, frågar jag.
- nån bil som kommer körande. Punkt. 

Det är inte så lätt att bli storebror då man har fått ha mamma och pappa för sig själv i tre och ett halvt år. Inte så lätt att förstå. Men så fort han ser sitt syskon så kommer han att fatta. Syskonkärleken kommer att skapas från första stund och tanken på att han vill ha mamma och pappa ifred suddas ut. Det kommer att bli så underbart!

Sånt hos oss då solen strålar och det blir en vacker dag. Ska snart ställa mig för en sväng till missionsmagasinet. Mitt nyårslöfte om att jag skulle lägga mera av vår tid där har inte infriats. Tiden räcker inte till och att ha barn med sig längre stunder där går inte. Inte om man vill få nåt gjort. Att betjäna och dricka kaffe går däremot finemang med barn runt benen. Sist jag var in dit så hade väldigt mycket ändrats där bland loppis hyllorna och jag tänkte inte känna igen mig *ler*

Inga kommentarer: