g l i t t e r


Igår tittade vi lite på HMs utbud av festkläder, och de levererar ju som alltid. Kronan ville Ruth redan ha till hennes julfest men då hann vi inte beställa hem nån och nu vill hon ha den på min brors bröllop i sommar. Åt Edith får vi nog leta vidare, ännu har jag inte hittat nån som faller oss i smaken och det samma gäller Ivar. Deras mamma ska vi inte tala om. Det är nåt med kombinationen nya kläder och jag som bara blir värre med åren och shopping hör definitivt inte till mina nöjen.
Nåja, ännu är det länge till Juni så vi har tid på oss att hitta festkläder. Seth är väl den som skulle vara enklast att hitta söta kläder åt men han är den som minst av alla passar på ett bröllop. Håller vi ordning på de andra tre så får vi vara nöjda. Men iallafall Ruth vet att man inte härjar på bröllop. 
Citerar ett stycke som syrran skickade på whatsup efter en konversation mellan Ruth och Elia. 
Ruth: - på sommaren kan man inte fara någonstans för då ska vi på bröllop och jag ska vara fin med klänning och du ska ha skjorto. Å man ska sitta i still å int häri na å så ska vi dans. 

Sånt hos oss då lördagen bara börjat och jag hoppas på en fin dag med glada barn. Glada barn = glad mamma, glad fru = glad man o s v.....På tal om män så sitter min man i skrivandets stund på ett möte (han representerar LFF) med självaste biskopen Björn och vad de samtalar om ska bli intressant att höra sen. 

Inga kommentarer: