t j u v


I går på morgonen ringde Linda åt (höggravida) syrran och erbjöd sig att komma på lite städhjälp.
Två timmar senare satt jag i gungstolen med denna utsikt. Vadå städhjälpstjuv!?

Tror faktiskt jag ska fortsätta med fönstertvättandet efter mamma-barn träffen idag nu när svägerskan satt upp tvättempot här. Eller så dricker jag kaffe på utsidan istället, humöret får avgöra sen. Dessutom ska vi inte ta dessa soliga dagar för givna, snart kommer nog molnen och täcker den klarblåa himlen och då kan jag lika gärna tvätta fönster.

Sånt hos oss då Edith sitter bredvid mig och skriver upp önskelistan till hennes födelsedag som är i juni. En ganska lång lista kan jag konstatera men hon har ringat in den viktigaste önskningen, resten behöver hon egentligen inte deklarerar hon tydligt och tillägger sen att det är bra att hon skriver upp listan tidigt så vi hinner planera vad vi skall köpa och spara pengar. Ja, tack. I agree.  *blink*


2 kommentarer:

linda sa...

Nå vetdu. Jag tvätta ju bara 2 fönster då det var ju inget.. kan nog fortsätta nån dag då det int är då soligt så att terassen lockar mera. Men skönt var det med LYX-kaffe i solskenet ��

maria sa...

och lyx äppelpaj alá Linda ;-)