"kivet"


I morse hände det som jag fruktat, mannens väckarklockan väckte upp Seth med sitt svaga durrande 05:30. Så onödigt! Han som sov så gott. "Vi ses om 11 timmar" konstaterade jag inte alltför vänligt åt mannen då han kom tillbaks med en väldigt vaken kille som ville fortsätta vara uppe (han är alltid med då mannen ställer sig och äter morgonmål) . 
Men om en morgonpigg kille är det ända som bekymrar min vardag för tillfället så har jag det väldigt, väldigt bra! Jag har all orsak att tacka Herren. Det finns de som har det så mycket värre med sorg och oro i min bekantskapskrets. Så mycket värre. 

Sånt hos oss då ännu en solig dag gryr, jag visar min nya köksgardin i brist på annat. Den är eventuellt halvfärdig ännu eftersom jag funderar på att förlänga gardinen så jag kan snurra upp på en list. Har inte bestämt mig ännu. Orkar kanske inte sy om den flera gånger. Fönstret borde förresten ha fått sig en omgång med trasan samtidigt som gardinbytet men jag fick inte upp det eftersom nån av mina kära hade proppat trolldeg (som torkat till skarpa klumpar) i hålen. Så onödigt kan man tycka.

Tack min Gud för att jag vaknar
frisk och glad till en ny dag.
Din är dagen din är solen
din är jorden, din är jag.
Margareta Melin

Inga kommentarer: