v i n t e r l e d i g t


Han drar sig fram överallt våran Seth. Mest hasar han efter mig då jag förflyttar mig och man bara smälter då han hankar sig fram med ena armen under sig. Att förflytta sig från sovrummet till köket är ett helt projekt för honom. Hade vi inte haft så halt golv så hade han garanterat krupit vid det här laget. Jag borde köpa läderbyxor åt honom så knäna inte skulle rutscha iväg, fast det finns ju knappast i storlek 68. Med all rätt.

Sånt hos oss då vi har fredag. Vi ser framemot solförmörkelsen om en timme. Ännu är det klart väder men nu börjar moln dyka upp. Så typiskt.
Förresten så har vi väldigt sköna dagar nu då mannen tar ut två dagars vinterledig. Att ha pappa hemma på vardagarna är inget vi är bortskämd med. Inte alls. Men jag skulle gärna ta detta som ett återkommande fenomen, ha ha (kanske sommarsemestern blir längre än två dagar detta år *önskar*) Trots att vi inte gör nåt särskilt dessa dagar (vi är ju riktiga hemmaråttor vi) utan har mera röjning och städning på tapeten så känns det helt lyxigt! Dessutom får jag två sovmornar denna vecka, det bästa av allt! Man tackar och tar emot. 

ps. Ingen tycker väl att listen borde målas!? Kan isåfall upplysa den personen att en nymålad list skulle sticka ut från allt annat som är lite sådär halvsnuskigt hemma hos oss och det skulle i sin tur leda till att varje millimeter av vårt hus skulle behöva målas. Nåt sånt mäktar ju ingen med. 

Inga kommentarer: