less is more


Varför gör du moccamaster reklam, undrade mannen då han satte sig bredvid mig i soffan då jag sysslade med min stora passion som till stor del innefattar text och bilder.
Jag målade över moccamaster bokstäverna och visst blev det snyggare då. Less is more. Även på kaffekokare. Men när vi snackar kaffebulla så gäller regeln more is more. Helst sju sorter samtidigt. 
Fick ny inspiration att fixa ihop nåt efter att ha läst CaisaK länkar på posters. Visst borde vi ha några grafiska posters vid missionsmagasinet också och inte bara tavlor. Många gillar säkert inte denna stil på motiv i hemmet medan den faller andra, inklusive mig, i smaken. 

Sånt hos oss denna söndag då jag fortfarande går iklädd i kläder som inte tål dagsljus medan mannen, som var uppstädad från topp till tå, for på sammankomst. Kontraster makar emellan. 






På tal om kontraster så kunde det vara roligt med lite annorlunda bröllopskort också. Detta (ovan) skulle passa om man tex köpt en marimekko skål till brudgåva. Eller till en Alvar Aalto vas. Typ. 


Inga kommentarer: