b o s s e


Beställde nya bosse barstolar med syrran då hon besökte Ikea förra lördagen. Ett litet hastigt beslut eftersom den ena ingolf barstolen var sönder och vi behöver tre sittplatser här. När mannen hade skruvat ihop den första så blev det lite sura miner då stolarna var för höga och han funderade om jag inte alls hade kollat höjden på stolarna innan jag beställde dem. Vilket jag ju inte hade. Men de gick ju, till all lycka, bra att såga av. Om någon behöver två vita Ingolf barstolar så är det bara att hämta härifrån, men de är väldigt begagnade! (med hack och diverse missfärgningar på) 
Så nu har vi nya barstolar, tyvärr är de inte lika bekväma som de gamla men kanske lite snyggare att se på. Eller så tycker jag det eftersom jag hade tröttnat på de gamla. Dessvärre framträder vår gamla köksö bättre och den klarar inga noggrannare granskningar. Vårt shabby chic kök känns inte så charmigt längre. Inte alls. 

Sånt hos oss idag då vi har första dagen på veckan. Mitt nyårslöfte om sötfria dagar är redan upphävd och jag längtar efter gårdagens chokladbit. Till all lycka är skåpen tomma på nåt gott. 
Förresten måste jag ju bara meddela att vi hade det supertrevligt i lördags jag och barnen. Vi våldsgästade denna familj och när vi körde hem halv åtta på kvällen så skämdes jag lite över att vi hade varit där hela långa dagen (köpte denna klänning på LiDeluxe rea, har tittat på den i flera månader men den har ju varit alldeles för liten med mina gravid och postgravid mått) Vi tittade också på några filmer från deras resa men det borde vi inte ha gjort. Barnen har tjatat konstant om att vi också ska fara till södern efter detta och ni vet hur det blir då barn tjatar ideligen. Till sist hör man inte vad de säger och man svarar - ja, ja bara ni e tysta!! Så nu har jag tydligen lovat en resa till Ivars födelsedag den 22.2 2015!? Ha ha. Barnen (Edith är kanske mer realistisk här) är eld och lågor och de ska rutscha i samma rutschbana som Theo hade gjort. Ruth är lite rädd så hon ska rutscha med pappa. 
Hmm, hur förklarar jag på mildaste sätt att vi inte har planerat in nån södern resa på åratal!!
Nåja, jag låter dem fantisera så rinner det ut i sanden i övermorgon...För visst är det så att de flesta drömmar, planeringar och fantasier som vi har blir till intet. Tror att det finns en charm i det. Tänk om vi skulle få allt vi vill ha, ingen mår bra av det. 

ps. Bosse är ju ganska gulligt pojknamn också (om nu nån sitter och gör namnlistor)

3 kommentarer:

linda sa...

Skämmas ska du inte göra, iallafall inte för att ni var till främands...däremot läste jag att ni inte har nåt gott i skåpen. Betyder det att Toblerone tagit slut?! ( Ajaj.isåfall kan du gott skämmas litegrann ��)

Det blir snabba ryck om ni ska på resa redan i februari. Lovar att vi sköter om Nova OM ni far.

Ha det så bra. Nu ska jag testa på att gymma med pensionärer ,haha. DET blir intressant. Ha det så bra idag!

Anonym sa...

Jag hämtar gärna stolarna! :) h/ mikaela

maria sa...

Stolarna hittade genast nytt hem :-)