l ö r d a g


Det blev en vända till stan med fokus på matinköp och hem kom jag inte med bara en blombukett utan två. Fräscha tulpaner till köket och en lite tidlösare blomma till vardagsrummet.
- köpte du en färdigt död blomma, undrade mannen då jag packade upp den. 
Försökte förklara att detta är en "trend blomma" men jag tror inte han fattar att blommor kan vara trendiga eller på gränsen till otrendiga. 

Sånt hos oss denna blommiga dag då mannen kokar mat. Magen kurrar och det ska bli gott med lite wokat. Syrran är till Ikea och jag hade en beställning med nya barstolar eller "pallar" som vi får montera upp på måndag. Så roligt, jag har verkligen tröttnat på våra tre Ingolf barstolar, den ena sönder dessutom. 
Annars har vi en skön hemma lördag och får snart ställa oss till bönhuset. Tror det är frun i huset som rattar iväg denna gång. 

Inga kommentarer: