f r e d a g s s t ä d n i n g


Gårdagen blev trots allt ganska fullspäckad. Ruth, Seth och jag blev bjudna på lunch och sen på kvällen var jag på ett ENJO party. Inspirerad som jag blev så har jag smort in (insidan av) ugnen med skurpasta och har uppkokat vatten i en balja som ska lösgöra den värsta skiten. Så snart blir det skrubbning på agendan. Gallren ska också få sig en omgång och när jag är klar ska ingen tro att vi har svarta galler i vår ugn (om nu nån skulle kolla. Föga troligt). 
För övrigt gillar jag tanken bakom ENJO och har ganska många produkter. Inga miljöfarliga kemikalier här inte. Men produkterna städar ju tyvärr inte själva och det är väl där skon klämmer då man har damm i alla hörn och vissa produkter är närapå oanvända. Skulle jag bygga ett nytt hus så skulle inga "vanliga städmedel" komma innanför dörren. På sin höjd tallsåpa och fairy diskmedel, det kan man ju inte vara utan! Man kommer väldigt långt med olivtvål då det gäller städning. 

Nåja, nu ska jag städa vidare fredagen till ära. Ikväll ska jag ut och smaka min första friends&burger hamburgare med syrran och mina fem svägerskor. Så roligt! Hoppas jag inte blir besviken! (på hamburgaren alltså. de "andra" levererar alltid *blink*)

ps. det är annars väldigt sällan jag förstör en fredag med att städa. Jag städar oftast bara när andan faller på och saknar städrutin. 

1 kommentar:

Isabella sa...

åhh olivtvål är så bra!
Denna vecka med näsblod på gula soffor!
woola!

Skön helg till er!