D R Ö M M E R vidare


Fredag morgon. Ordet smakar nästan lika gott som choklad. På tal om choklad så har jag klarat mig utan den i 9 dagar nu. Jag behöver knappast tillägga att jag känner mig stolt. Hur länge jag orkar hålla fingrarna borta från det söta får tiden utvisa. Det som jag beslutar på morgonen kan vara upphävd till eftermiddagen. Min självdisciplin är inte alltid vad jag önskar att den vore. Men jag får väl nöja mig med det lilla jag har!

Sånt hos oss idag då vi nöjer oss med att drömma. Drömma om godsaker, drömma om semester, drömma om terrass (till våren, nu behövs ju ingen), drömma om större fönster, drömma om flera sovmorgnar, drömma om våren och nya utemöbler (förra sommaren var vi utan bord och stolar och åt inte utomhus en endaste gång, snacka om att vara tråkig). Jag kommer aldrig att bli en vintermänniska trots att vintervädret idag är det bästa man kan ha. Några minusgrader, snö och vindstilla. 

Tror bestämt att jag skall köpa hem tulpaner till helgen. Fram med svartrutiga duken istället för den röda. Svart marimekko mot vita, krispiga tulpaner blir bra. Bort med julen.


Ps. bilder är från kaffestunden vid syrrans igår. Visst har de snygg spis!  Sockorna är också snygga, svärmor har stickat dem och de är mina absoluta favoriter. Golvet däremot är inte gult. Skenet bedrar p g a skenet och ser inte alls snyggt ut. 

Inga kommentarer: