javisst har jag en galla


Det jag inte visste att jag ville veta.
Nu vet jag det. Nämligen vad man ska undvika att äta så man inte får gall besvär. Jag som alltid kunnat äta vad som helst, hur som helst och när som helst får nu börja tänka efter. När jag häromdagen beklagade mig över mina magknip som börjat göra hembesök de senaste veckorna så var en av svägerskorna säker på att det är gallan som spökar. På kvällen innan jag gick och lade mig (med magknip) så googlade jag på gall symptom. Allt stämde. Just det att smärtan sitter högt upp i magen, under revbenen, och blir sådär krampaktig. När jag dessutom läste att man ska undvika, röd paprika (som jag hade ätit) gurka (som jag hade ätit) Nötter (som jag hade ätit) Fet mat (julhelgen) så visste jag att det var detta som spökade och inga magbobbor som jag trott. Ägg är också en sak man ska försöka undvika, speciellt stekt ägg. Så ajöss med den fina proteinkällan!

Sånt hos oss då Seth snart ska besöka Majvor, om en halvtimme rättare sagt, så nu blir det att snart väcka killen. Alla som bor i Esse vet vem Majvor är. Det ska igen bli roligt att se hur han har växt. Iallafall får plaggen i nr 62 vikas bort. 

Ps om nån funderar på bilden så är den en timme färsk, ha haa. Ivar gick omkring och fotade med sin platta och jag förde över denna bild i brist på annat. Vi är sådär lagom nojsiga och Seth är klädd i en gammal ärvd pyjamas. 

2 kommentarer:

klipposfia sa...

Grattis till de Petterssons generna! Galla är väl förnamnet:) men olika vad man reagerar på...30 lär ska vara den magiska gränsen om man får tro mostrarna/fastrarna rätt...sen är det att hämta kanske litalgin eller voltaren att ha i skåpet ifall det kommer en kraftig "attack" som det brukar kunna komma sen då man börjat få de små gnagande...men vi ska hoppas du är skonad från sådant!

maria sa...

Det sägs ju att släktet är värst. Nu får jag väl hålla med ;-) Hoppas jag är skonad från det värsta. Att ligga i fosterställning innan jag somnar kan jag gott vara utan :-)