en ängel vid min sida


Vi är nyss hemkomna från mamma barn och killen sover sin skönhetssömn. Själv fick jag lite ängel inspiration från samlingen då vi sjöng "jag har en ängel som följer mig" och så fort jag fick tillfälle så satte jag mig ner och gjorde min egen ängel tavla. Har beställt mera ramar och har många olika bilder som jag ska rama in och föra till Missionsmagasinet så fort ramarna anländer. 

Vad tänker ni på då ni ser ängla bilder?  Jag tänker främst på alla älskade barn som inte finns bland oss längre. Barn som är så älskade och saknade. Vissa riktigt, riktig små. Så små att de aldrig hann dra något andetag i denna värld. Andra lite större. Barn som fick leva lite längre men alldeles för kort tid. Änglabarn. 

Läser man bibeln så får man ju ofta läsa om Herrens ängel som bär bud till människor i olika situationer. Att se en ängel skulle ju vara  mäktigt och jag tror att jag skulle bli lika rädd som herdarna på ängen. Samtidigt skulle det vara så underbart. "Saliga är de som tror, fastän de inte ser." (Joh 20:29)

* * *

Då stod en herrens ängel framför dem och herrens härlighet lyste över dem, och de blev mycket rädda. Men ängeln sade:"Var inte rädda! Jag bär bud till er om en stor glädje för hela folket"
Luk 2 9-10

"Och jag såg en annan väldig ängel komma ner från himlen, klädd i ett moln och med regnbågen över sitt huvud. Hans ansikte var som solen och hans ben som eldpelare" 
Upp 10:1

"Min Gud har sänt sin ängel och stängt till lejonens gap, så att de inte skadat mig. För jag är utan skuld inför honom och jag har inte heller förbrutit mig mot dig, o konung."
Dan 6:22

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ojj hade sko ja vila haa. kommer just ade ti finnas vi missionsmagasinet ti salu? :)

maria sa...

Jodå, om den ser ok ut sen då jag printat ut. Ibland ser allt så mycket bättre ut på dataskärmen 😉