m o r g o n s t u n d


O gudomlige Mästare, 
låt mig sträva inte så mycket efter att bli tröstad, som att trösta,
inte så mycket efter att bli förstådd, som att förstå,
inte så mycket efter att bli älskad, som att älska.

Ty det är genom att ge, som man får,
genom att förlåta, som man blir förlåten,
och genom att dö, som man uppstår till det eviga livet.


Man kan inte läsa dessa rader för ofta. De är alltid lika aktuella och passar in i alla sammanhang. Det är genom att ge som man får.  Jag satt igår kväll en stund och försökte hitta inspiration till tavlor vid magasinet. Tyvärr har jag väldigt dåligt med bilder. Fick några bilder av Janina som fotar mycket och av de ska jag hitta passande texter till senare men de hör mera ihop med vår och sommar. Där är vi inte riktig ännu. Men två modeller är redo för ramar. Lite mörkare varianter som faller mig i smaken. Tack Janina!
Sånt hos oss denna söndag morgon. Man hinner med mycket då man stiger upp med tuppen. 
Hoppas ni får en skön söndag. Själv hoppas jag att lillkillen så småningom ska börja känna sig piggare och att febern hålls borta. Till all lycka så sover han gott om nätterna. Tacksam. 
Förresten så har vi ju nyårsmöte i Jakobstad i helgen. Man kan lyssna via internet om man inte har möjlighet att besöka Pedersöre kyrka. Lyssna här.

Inga kommentarer: