t e r r a s s


Vi skall ju ha våra drömmar, eller hur.
En av mina (många) drömmar har länge varit att få en "köksterrass", men jag är lite tveksam. Blir det bättre eller blir det rentav sämre! Skulle det kännas som teater då vi sitter och äter söndagslunchen där?
För alla som inte vet var vi bor så kan jag tillägga att nedanför huset, alltså där jag stod då jag knäppte kortet, så finns en ganska trafikerad väg. På andra sidan vägen finns Esse å och byns simstrand. Vi bor, med andra ord, mitt på brickan och vi syns och hörs till alla håll.
Dags solen finns på framsidan av huset så därför skulle jag vilja ha en vinklad terrass om hörnet så man kunde njuta av dags solen från nya terrassen också. Men det är främst efter klockan 17 som vi skulle njuta av kvälls solen bakom huset.
Men jag är som sagt tveksam och så länge jag tvekar så blir inga drömmar verkställda. Mannen tycker vi har det bra som vi har det och bromsar sin fru så gott det går! 

Sånt hos oss då vi har en gnällig bebis i huset. Blir påmind om hur stor skillnad det är då bebisar är är friska eller lite krassliga. Vi som är bortskämda med goda nätters sömn har nu haft två tokiga nätter då killen vaknat minst varannan timme. Nåja, detta är ju övergående och jag har på känn att inkommande natt blir bra! Men tills natten kommer är det många långa timmar ännu och nu gäller det att försöka göra det bästa av denna krassdag!

2 kommentarer:

linda sa...

Åh! Det skulle vara så bra med terass hos er! Fast billigarw och bättre (för oss) blir det nog om ni avnjuter kvällssolen hos oss istället ��

Hoppas lillkillen blir nöjd snabbt igen, inge kul å va krasslig.

maria sa...

Ha haa, vi kan ju testa. Tror inte det skull dröja så länge innan Jonas skulle komma på terrass talko ;-)